календарне планування 9 клас


 

 Календарно-тематичне планування навчального матеріалу

з англійської мови для 9 класу за підручником О.Карпюк (2017).

І семестр (3 години)



 

  за/п

Тематика

Дата

Інтегровані змістові лінії

Мовний компонент

Мовленнєвий компонент

Екологічна безпека та сталий розвиток

Громадян-

ська відповідаль-ність

 

Здоров'я і безпека

Підприєм-ливість та фінансова грамотність

Лексичний матеріал

Граматичний матеріал

Аудію

вання

Говоріння

Читання

Письмо

І семестр

UNIT 1. WHO ARE YOU?

1

Lesson 1. Vital Statistics

People around you

03.09

 

Планує траєкторію власного життя

 

 

Although, injustice, digital, the sense of humor

 

Dialo

gue

Ex. 5, p. 8

Ex. 2, p. 6.

 Ex. 3, p. 7. 

Ex. 6, p. 8.

Compare your interests and your partner’s ones

2

Розвиток навичок говоріння

05.09

 

 

Демонструє розуміння впливу звичок на стан здоров’я.

 

 

 

 

Ex. 4, p. 8.

 

Writing about yourself.

3

What Sort of Person are You?

07.09

 

Демонструє розуміння впливу звичок на стан здоров’я

 

 

Ex. 8, p. 10. Ex. 9, p. 10. Ex. 10, p. 11.

 

 

 

Ex. 11, p. 11, 12.

Making up sentences getting to know each other survey

4

Brush Your Grammar up

 

 

10.09

 

 

Ілюструє необхідність здорового способу життя на прикладі своєї родини

 

 

Verb forms Gerund

Ex. 2, p. 13.

 Ex. 3, p. 14.

Ex. 4, p.14.

 

Ex. 5, p. 14

 

Making up sentences

5

More About You

12.09

 

Наводить приклади взаємодопомо-ги членам родини

 

 

Divorce, female, male, single

 

Ex. 1, p. 15.

Ex. 3, p. 16.

Ex. 4, p. 17.

Ex. 2, p. 16.

Ex. 5, p. 18.

Ex. 7, p. 19.

Ex. 1, p.15.

Making up sentences

6

Розвиток навичок говоріння

14.09

 

Обговорює особливості взаємодії особистості та групи

 

 

 

 

 

Making up dialogues.

 

Making up dialogues.

7

Let’s Chat About

17.09

 

Порівнює  безпосереднє спілкування з віртуальним

 

 

Chatterbox, to admire, to complain, to prove, to rely, gossipy

Verb forms Gerund

 

Ex. 2, p. 20.

Ex. 5b, p. 22.

Ex. 6, p. 23.

Ex. 1, p. 19.

Ex. 5a, p. 22.

Ex. 3, p. 20

8

Let Me Introduce Myself

19.09

 

Формулює особисті  ціннісні пріоритети

 

 

 

Verb forms Gerund

 

Ex. 1, p. 25

Ex. 1, p. 24

Chart with positive negative traits of the text character

9

Узагальнення знань учнів з темиVital Statistics”

21.09

 

 

 

Демонструє розуміння цінності праці та працьовитості для досягнення добробуту

 

 

 

 

 

Making up sentences

10

Lesson 2. Teen Generation

We Are so Different

24.09

 

Описує власний стиль життя та визначає пріоритети

 

 

Hang out, outfit, software, trend, victim, to grab, to irritate, casual, fascinated, picky

 

 

Ex. 1, p. 27.

.

Ex. 2, p. 28.

 

Ex. 4a, p.30

11

We Are so Different

26.09

 

Демонструє розуміння потреби працювати разом

 

 

 

 

 

Ex. 3, p. 29.

Ex. 4a, p.30

Ex. 5b, p.31.

Ex. 4b, p.30

12

We Are so Different

29.09

 

Дискутує довкола питань про свою роль і місце у сучасному мультилінгвальному та полікультурному середовищі

 

 

 

 

 

Ex. 4b, p.30.

Ex. 5b, p.31.

 

Making up dialogues

13

Improve Your Grammar Skills

 

1.10

 

 

 

 

 

Gerund in Passive/Active. To be or –ing.

 

Ex. 5, p. 34.

 

Ex. 1, p. 32.

Ex. 2, p. 33. Reading the text “My friend’s problem”

Ex. 1, p. 32.

Ex. 3, p. 34.

 

14

Герундій –неособова форма дієслова

 3.10

 

 

 

 

 

 

 

Ex. 8, p. 35.

Ex.7 p.35

Ex.5 p.34

Ex.6 p.34

Ex. 4, p. 34.

15

Health Habits

5.10

 

 

Описує власний стиль життя та визначає пріоритети

 

Well groaned, hostel, colored hair, smart clothes, item, message,leather,sportwear, spiky, to provide, to revolve

 

Ex. 2 b, p. 36.

Ex. 5, p. 38.

Ex. 3, p .38

Ex. 3, p. 38. Reading the text “Teens”

Ex. 2 a, p. 36.

Ex. 2, p. 37.

16

Tell Me What You Wear …. Удосконалення навичок говоріння

8.10

 

Формулює особисті  ціннісні пріоритети

 

 

 

Gerund in Passive/Active. To be or –ing.

Ex. 2 a, p. 39.

 

Ex. 1, p. 39.

Ex. 2 b, p. 40.

Ex. 2 d, p. 41.

Ex. 3, p. 41.

Ex. 5, p. 41.

 

 

Ex. 2, p. 40

17

Заняття у вільний час

Youth Clubs

10.10

 

Описує власний стиль життя та визначає пріоритети

 

 

 

Gerund in Passive/Active. To be or –ing.

 

 

Ex. 2 a, p. 42

Ex. 1, p. 42. Essay “How to start a youth club”

18

Check Your Knowledge

12.10

 

 

Надає рекомендації щодо дотримання здорового способу життя

 

Computer geek, fascinated, enjoys, hip hoppers

Gerund in Passive/Active. To be or –ing.

 

Ex. 2 b, p. 44.

 

Ex. 2 a, p. 43.

Ex. 3, p. 45.

Ex. 6, p. 47

Ex. 1, p. 43.

Ex. 4, p. 46.

Ex. 5, p. 46.

19

Check Your Knowledge

15.10

 

Висловлює власне ставлення до розмаїття молодіжних субкультур і течій

 

 

Criteria, to avoid, shallow, a dignity, a billability, to judge, desperate, spiritual.   

 

Text “E-mails”

Ex. 8, p. 49.

Ex. 10, p. 52.

Ex. 12, p. 53.

“Do you know” box, p. 50.

Ex. 9a, p.50.

Ex. 11, p.52.

Ex. 9 b, p. 51. Completing the table.

20

Time for Reading

17.10

 

Оцінює інфраструктуру дозвілля власної громади

 

 

A belief, a conclusion, an image, a movement, wealth, to consume, to enable, violent, unemployment, an opportunity

Gerund in Passive/Active. To be or –ing.

 

Ex. 2 b, p. 57. Ex. 3, p. 57.

Ex. 1 b, p. 54.

Reading the tips.

Ex. 1 a, p. 54.

Ex. 2 a, p. 57.

Completing the chart

21

Удосконалення навичок говоріння

19.10

 

 

Критично оцінює вплив деструктивних молодіжних рухів на життя однолітків

 

 

 

 

 

 

 

22

Узагальнення знань учнів з темиTeen Generation”

22.10

 

UNIT 2. WHAT’S YOUR CHOICE?

23

Lesson 1. Magic Box.

TV Stereotypes

24.10

 

Демонструє розуміння основ медіаграмотності

 

 

Website, chat room, native speaker, education, excitement, a network, to connect, to download, to surf, password, blogger

 

Ex. 2, p. 62

Ex. 2, p. 63.

Ex. 5, p. 66.

Ex.4 b p.65

Ex. 1 b, p. 62; ex. 3a, p. 64.

Ex. 3, p. 64. Completing the table.

 

24

 

The New Reality Show

26.10

 

Демонструє розуміння основ медіаграмотності

 

 

 

 

 

Ex. 6, p. 66.

Ex.8, p.69

Ex. 9, p. 69.

Ex. 5, p. 66.

Ex. 6, p. 66.

Ex7 p.68

25

The Fastest Way to Spread News and Information

5.11

 

Визначає достовірність інформації

Пояснює правила безпечної поведінки онлайн

 

A brand, to advertise, to switch channels, to turn off the sound, to take a pictures, an addict, an expect, contrary

 

Ex. 1, p. 69.

Ex. 2 a, p.70

Dialogue

Ex. 2 b, p. 71.

Ex. 3, p. 71.

Ex. 4, p. 72.

Ex. 5, p. 72.

Ex. 4 a, p. 72.

 

 

26

How close are relative clauses? Розвиток навичок з граматики

7.11

 

Визначає достовірність інформації

 

 

 

Compound sentences. Relative

Defining and

Non-Defining

Clauses. Relative pronouns

 

Ex. 4, p. 76.

Completing the dialogue.

Reading the letter.

Ex. 1, p. 73.

Ex. 2 a, b, p. 74.

Ex. 3, p. 75.

 

27

Your Online Partner

9.11

 

Визначає достовірність інформації

 

 

Commercial, politics, preference, to advertise, to plug, to rear

Relative

Defining and

Non-Defining

Clauses.

Ex. 2 a, p. 78.

Ex. 2 b, p. 78.

Ex. 2 c, p. 79.

Ex. 7, p. 82.

 

Ex. 3, p.79.

Ex. 4, p. 80.

Ex. 5, p. 81.

Completing the table.

28

Mass Media in Our Life

12.11

 

Демонструє розуміння основ медіаграмотності

 

 

 

Relative pronouns: who / what / which / when/where / that

Ex. 1, p. 82.

“Victoria’s essay”, “Descriptions of British TV show”

Ex. 1, p. 82.

Ex. 1, p. 82. Making a plan.

29

Розвиток навичок говоріння

14.11

 

Визначає достовірність інформації

 

 

 

 

 

 

Ex. 5, p. 81.

Ex. 1, p. 82.

30

Узагальнення знань учнів з теми «TV Stereotypes».

16.11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31

Lesson 2

Career Chances

Talk About Working Skills

19.11

 

Повідомляє про перспективи свого професійного вибору

 

 

Employed, to affect, employment, a career, certain, in smb’s footstep,  available, an aptitude, unemployed, to require

 

“Digital Age”

Ex. 5 b, p. 87.

Ex. 6, p. 87.

Ex. 1, p. 83.

Ex. 4, p. 86.

Ex. 2, p. 85. Ex. 5 a, p. 87.

32

Unusual Jobs or Unusual People

21.11

 

 

 

Проявляє  обізнаність і своє ставлення до фінансових можливостей сучасних професій

A career, a job, a profession, an occupation.

Relative

Defining and

Non-Defining

Clauses.

Ex. 2, p. 88.

Ex. 3, p. 88.

Ex. 4, p. 88.

Ex. 1, p. 87.

Ex. 6, p. 89.

Ex. 5 a, p. 89.

33

Розвиток навичок аудіювання

23.11

 

 

 

 

 

 

Ex. 3, p. 88. Ex. 4, p. 88.

 

 

 

34

What a Relative Noun! Удосконалення граматичних навичок

26.11

 

Проектує власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей і потреб суспільства

 

 

 

 

 

Ex. 3, p. 91.

Ex. 5, p. 92.

Ex. 7, p. 92.

 

Writing a poem.

Ex. 1 b, p. 90.

Ex. 2, p 91.

35

Time to Speak About Jobs

28.11

 

Повідомляє про перспективи свого професійного вибору

 

 

To take up, babysitting, to be excited about, a compaign, a volunter, to work hard.    

 

 

Ex. 3, p. 94.

Ex. 4, p. 94.

Ex. 7, p. 96.

Ex. 8, p. 96.

Ex. 1 a, p. 93.

Ex. 5, p. 95.

Ex. 1 b, p. 94.

36

It Makes Me Feel Better

30.11

 

 

 

 

 

Relative pronouns: who / what / which / when/where / that

 

Ex. 1 a, p. 97.

Ex. 1 b, p. 97.

‘Summer jobs’

Matching the words

37

One More Time about TV

3.12

 

Демонструє розуміння основ медіаграмотності

 

 

 

Relative

Defining and

Non-Defining

Clauses.

« Whatching TV ». Ex. 5, p. 99

Ex. 2, p. 98.

Ex. 4, p. 99.

Ex. 5 b, p. 100

Ex. 1, p. 98.

Ex. 9, p. 103.

Writing short stories.

Ex. 2, p. 98.

Ex. 8, p. 102.

38

TV, TV …

5.12

 

Проектує власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей і потреб суспільства

 

 

 

Relative pronouns: who / what / which / when/where / that

 

Ex. 7 b, p. 102

Ex. 7 c, p. 102

Ex. 7 a, p. 101

Writing a poem. Completing the sentences.

39

The World of Jobs and Professions

7.12

 

 

 

 

 

 

 

Ex. 13a, p. 105

Ex. 15, p. 107

Ex. 10, p. 103.

Ex. 12a, p. 104.

Ex. 11, p. 104. Ex. 12b, p. 105.

Ex. 13 b, p. 107.

40

Розвиток навичок говоріння

10.12

 

Проектує власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей і потреб суспільства

 

 

 

 

 

Ex. 13a, p. 105

 

 

 

 

41

It’s Time for Reading

12.12

 

 

 

Проявляє  обізнаність і своє ставлення до фінансових можливостей сучасних професій

An announce, confidence, a majority, a representative, a technician, a vision, worldwide, to go on air

Relative pronouns: who / what / which / when / where / that

Ex. 1, p. 108.

Ex. 1, p. 108.

Ex. 3, p. 112.

Ex. 4, p. 112.

Ex. 5, p. 113

Ex. 1, p. 108.

 

Completing the sentences.

42

Удосконалення граматичних навичок

14.12

 

 

 

 

43

Контроль аудіювання

17.12

 

44

Контроль читання

19.12

 

45

Контроль письма

21.12

 

46

Контроль говоріння

24.12

 

47

Повторення та систематизація вивченого

26.12

 

48

Підсумковий урок за І семестр

28.12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

  за/п

Тематика

Дата

Інтегровані змістові лінії

Мовний компонент

Мовленнєвий компонент

Екологічна безпека та сталий розвиток

Громадян-

ська відповідаль-ність

Здоров'я і безпека  

Підприєм-ливість та фінансова грамотність

Лексичний матеріал

Граматичний матеріал

Аудію

вання

Говоріння

Читання

Письмо

Unit 3. WHAT’S YOUR KNOWLEDGE?

1

Lesson 1. Inventors from the World’s

 

 

 

 

 

An artist, an architect, an engineer, an inventor, a reason, to exist, to launch

 

Ex. 2 c, p. 119. Ex. 3, p. 119. Ex. 4 a, p. 120. Ex. 7, p. 120

Ex. 1, p. 118. Ex. 2 b, p. 119. Ex. 9, p. 123

Ex. 7, p. 120

Ex. 4 c, p. 120. Ex. 5, p. 120

2

 

 

Great Scientists

 

 

 

 

 

Geology, chemistry, botany, biology, physics

 

 

Ex. 2, p. 124.

 

Ex. 1, p. 124

3

Great Scientists

 

 

 

 

 

An invention, a theory, to discover, to invent

 

 

Ex. 3 a, p. 125. Ex. 6, p. 127

Ex. 3 b, p. 125

Ex. 4, p. 126. Completing the table. Completing the sentences. Ex. 5, p. 126

4

Well Done!

 

 

Обговорює позитивні та негативні наслідки від певних винаходів

 

 

An explorer, exploration, an observer, observation, to explore, to observe, to succeed

Present Passive. Past Passive. Ex. 4, p. 131

 

Ex. 1 b, p. 129.

Ex. 1 a, p. 128 

Ex. 2, p. 130. Ex. 3 b, p. 131

5

Розвиток граматичних навичок

 

 

 

 

 

 

Present Passive. Past Passive. Ex. 4, p. 131

 

Ex. 3 b, p. 131. Ex. 3 c, p. 131

Ex. 3 a, p. 130 Ex. 5, p. 132

 

6

If I Read, the Book Is Read

 

 

 

 

 

An achievement, cell, humanity, affordable, awesome, harmful, remote

Passive Voice

 

Ex. 6, p. 134. Ex. 8, p. 136. Discussion

Ex. 7 a, p. 134. Ex. 7 b, 135

Completing the sentences

7

Who Can Tell about Inventions?

 

 

Обговорює позитивні та негативні наслідки від певних винаходів

 

 

Purpose, riddle, to depend on, recent  

Passive Voice

Ex. 3, p. 138

Ex. 1 a, p. 136. Ex. 1 b, p. 137. Dialogues

Ex. 2, p. 137. Ex. 4 a, p. 138

Ex. 4 b, p. 138

8

Inventions and Inventors

 

 

Обговорює позитивні та негативні наслідки від певних винаходів

 

 

 

 

Ex. 6 a, p. 142

Ex. 5 b, p. 141 Ex. 6 b, p. 142.

Ex. 5 a, p. 139.

 

9

Let’s Speak about Future

Презентує та обґрунтовує  проекти щодо збереження довкілля та забезпечення його сталого розвитку

 

 

 

 

Disease, to apply, curious, overseas, mainly

Present Passive Past Passive

 

Ex. 8, p. 143. Ex. 9 a, p. 144. Ex. 9 b, p. 144

Ex. 10 a, p. 144

Ex. 10 a, p. 144

10

Inventions and Discoveries

 

 

 

 

 

 

 

 

Ex. 2 b, p. 145.

Ex. 1, p. 145

 

11

What Are You Fond of Writing?

 

Обговорює свою роль у сучасному технологічному середовищі

 

 

 

 

 

 

Expressing opinion

 

Completing the table. Writing a paragraph. Ex. 2 a, p. 145

12

Узагальнення знань учнів з теми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ex. 2, p. 168. Ex. 4 a, p. 169

 

13

What Is Nature for You?

Розглядає  природу як цілісну систему

 

 

 

 

Climate change, rubbish, growing population, endangered animal and plant species, pollution, danger, environment, to pollute, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, environmental, to save

Present Passive. Past Passive

 

Discussion. Ex. 1, p. 146 Ex. 3, p. 147.

Ex.2, p. 146. Ex. 4, p. 147

 

14

Our Nature in Dangerous

Розглядає  природу як цілісну систему

 

 

 

 

 

Present Passive. Past Passive

 

Ex. 5, p. 149.

 

 

15

We Have No  another Earth 

 

 

Робить повідомлення про складні погодні умови

 

 

Global warming, pollution, the ozone layer, deforestation, recycling, electric car, alternative energy 

Present Passive. Past Passive

 

Ex. 6, p. 150 Ex. 8, p. 151.

Ex. 7 b, p. 151 Ex. 9 a, p. 151

Completing the table

16

Our Environmental Problems

 

 

Робить повідомлення про складні погодні умови

 

 

 

 

 

Ex. 9a, b, p. 152.Discussion. Environmental quiz

 

 

17

What Can You Do To Save the Earth?

 

 

 

 

 

A container, oxygen, a surface, survival, coastal, waste

 

Ex. 2 a, b, p. 153. Ex. 3 a, p. 153. Ex. 6 a, b

Ex. 1, p. 152 Ex. 3 b, p. 154

Ex. 4, p. 154. Ex. 5, p. 155

Completing the table

18

Розвиток навичок аудіювання

 

 

 

 

 

 

 

Ex. 6, 7 p. 156

 

 

 

19

What We Have To Do

 

 

Оцінює вплив навколишнього середовища на здоров’я людей свого регіону

 

 

 

Modal Verbs of:  obligation, necessity, ability, advice, suggestion, prohibition

 

Ex. 3, p. 157. Ex. 4, p. 158. Discussion

Ex. 1, p. 157. Texts “Pollution” and “Alternative Energy”

Ex. 2, p. 157

20

Let’s Discuss

 

 

Оцінює вплив навколишнього середовища на здоров’я людей свого регіону

 

 

Habitat, to preserve, to spill, to survive, extinct, to get rid of, to run out of, endangered, oxygen

Modal Verbs

Ex. 1, p. 159. Ex. 5 b, p. 163

Ex. 1, p. 159. Ex. 5 b, p. 163

Ex. 2 a, p. 159. “Do you know” box, p. 160.

Ex. 2 b, p. 160.   Ex. 8, p. 165. Completing the table

21

Розвиток навичок говоріння

 

 

 

 

 

 

 

Ex. 4, p. 162.

Ex. 4, p. 162

Ex. 6, p. 164

 

22

Environmental Protection in Ukraine

 

 

 

Обговорює ефективне та раціональне використання природних ресурсів

 

 

 

 

discussion

Ex. 1, p. 167.

“Do you know?” box, p. 166–167. Article “Environmental Protection in Ukraine”

Writing a plan. Completing the sentences

23

Revise Your Knowledge

 

 

 

 

 

An award, a consul, a degree, nice, a title, to award, electric welding, boltless, honourable, soviet, to his credit

Present Passive. Past Passive. Modal Verbs

Ex. 4 b, p. 170

Ex. 1, p. 168. Ex. 4 c, p. 171. Ex. 5, p. 171

Ex. 2, p. 168. Ex. 4 a, p. 169

Ex. 3, p. 169

24

Revise Your Knowledge

 

 

 

 

 

Renewable energy, going vegetarian, wind power generator, nuclear power plant, noise pollution, anti-fur protest, joining a campaign

Present Passive. Past Passive. Modal Verbs

 

Ex.7, p. 172. Discussion. Ex. 10, p. 173. Ex. 12, p. 174

Texts “Why Teach Environmental Education”

Ex. 8, p. 173. Completing the sentences. Ex. 9, p. 173. Ex. 11, p. 173

25

Advanced

 Readers

 

 

 

 

 

A genius, a quotient, publicity, relativity, gentle

Modal Verbs. Present Passive. Past Passive

Ex. 1, p. 175

Ex. 2, p. 177. Ex. 3, p. 177. Retelling the text. Ex. 6, p. 177

Ex. 1, p. 175

Ex. 5, p. 177

26

Узагальнення знань учнів з теми “Nature and the Environmental”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Unit 4. WHY NOT TAKE A CLOSER LOOK?

27

At The Map of Great Britain

 

 

 

 

 

Independent, linked, located, governed, diverse, varied, society, the United Kingdom of Great Britain

and Northern Ireland

Prepositions

 

Ex 1, p. 182. Ex. 2 a, p. 182. Ex. 2 d, p. 183.

Ex. 2 b, p. 182. Ex. 3, p. 184

Completing the table. Making up a mind-map. Ex. 2 c, p. 182. Ex. 4, p. 185

28

The United Kingdom of Great Britain

and Northern Ireland

 

Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та необхідності жити разом у мирі

 

 

 

 

 

 

Ex. 4, p. 185. Ex. 5 a, p. 185

 

 

29

Around England

 

Планує краєзнавчу подорож

 

 

 

Sword, shield, traffic, conveniently, sandwich, butler, gambling, accents

Prepositions. Articles with proper names

 

Ex. 6, p. 186. Exchanging information.

Ex. 8, p. 187

 

Ex. 8, p. 187 (questions)

30

Розвиток навичок читання

Обговорює переваги екологічних видів транспорту

 

 

 

 

 

 

 

 

Ex. 7, p. 186. Texts “Why do the English drive on the left?” “The Tube – The London Underground” “How the sandwich got its name” “Language” “How can I find pen friends in Britain?”

 

31

Розвиток граматичних навичок

 

 

 

 

 

 

 

 

Explanation. Ex. 1, p. 192. Defining the verb tenses

 

 

32

Variety оf Traditions

 

 

 

 

 

Total population, national symbol, national day, the UK, the United Kingdom, Great Britain, Britain

 

Ex. 2, p. 188. Ex. 3 a, b, p. 189. Ex. 3 c, p. 189. Ex. 3 d, p. 190. Ex. 4 a, p. 190

Ex. 1, p. 188.

 

Ex. 1, p. 188.

 

Completing the table. Ex. 5 b, p. 191

33

Holidays and Traditions

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

34

Yesterday, Before Yesterday and Tomorrow

 

 

 

 

 

Yesterday and Tomorrow

England, Scotland, Wales, Northern Ireland

Past Tenses revision. Future Tenses revision. Articles with proper names

 

 

Text “Sir Isaac Newton”. Ex. 5, p. 194

Ex. 2, p. 192. Ex. 3 (sentences 1–8), p. 193. Ex. 4, p. 193. Ex. 6, p. 194

35

The United Kingdom As You See It

 

 

 

 

 

Dinosaur Park, the bronze age, Snowdon, the Welsh dragon, the underground tour, Cardiff, coal mine, bone cave, Big Pit, patron saint

Articles with proper names

Ex. 5 a, p. 198

Ex. 1, p. 194. Ex. 7, p. 200

Ex. 3 a, p. 196 Ex. 3 b, p. 197. Factfile, p. 197

Ex. 2, p. 195 Making up a mind-map. Ex. 5 b, p. 198

36

Who Is The Best Blogger?

 

 

 

 

 

Accommodation, campgrounds, budget hotels, laundry, facilities, Lidl  Aldi, Sainsbury’s, money saving, to book Campinmygarden, Summertime

 

 

Ex. 6 b, p. 200. Ex. 4, p. 198. Ex. 8, p. 200. Exchanging information

Reading the blog’s information

Making notes

37

The Unique City

 

 

Аналізує наслідки порушення правил  дорожнього руху

 

 

Belfast, Cardiff, London, Edinburgh

 

“The UK” quiz

Ex. 1 b, p. 202. Ex. 2, p. 204. Ex. 3 a, p. 204. Ex. 3 b, p. 204

Ex. 1 a, p. 201.

Making a question list

38

The Cities of Great Britain

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ex. 2, p. 203. Quiz reading

 

39

Around Great Britain

 

 

 

 

 

 

 

“Do you know the British landmarks?” quiz. Ex. 5 b, p. 205

Ex. 5 a, p. 205. Ex. 5 c, p. 206

Ex. 5 c, p. 206. Text “Interesting facts from British history”

Ex. 5 c, p. 206

40

The UK Cities

 

 

 

Порівнює вартість подорожі різними видами транспорту

 

Highlands,  Cambridge, Snowdon, Lake District, Cheviot Hills, Bath, Yorkshire Moors, Brighton, Upland, navigable, county, borough, iron ore, brassware, blast furnace, steam engine, allotment, cluster

 

Ex. 1 a, p. 207. Ex. 2 a, p. 207. Ex 3 a, b,  p. 209

Ex. 2 b, c, p. 208. Ex. 4, p. 210

 

Ex. 1 b, p. 207. Completing the table

41

What was made, what is done?

 

 

 

 

 

 

 

 

Speaking dialogue game. Ex. 4 (sentences 1–8), p. 212. Answering questions

Reading website “Travel to Ukraine. Useful information”

Ex. 1, p. 210. Ex. 2, p. 211.

42

Tell Me about the UK

 

 

Пояснює життєво важливу потребу дотримання правил дорожнього руху, поведінки на воді та в інших місцях

 

 

Назви міст та пам’яток історії та культури

Present and Past Simple Passive. Articles with proper names

 

Asking directions. Giving directions. Ex. 3, p. 215. Ex. 4 b, p. 215

Ex. 1, p. 213 Ex. 2, p. 214. Ex. 4 a, p. 215. Ex. 6 a, p. 216. Ex. 5, p. 216

Making notes

43

Розвиток граматичних навичок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ex. 3,  p. 211–212

44

What Would You Like to Visit?

 

 

 

 

 

Назви міст та пам’яток історії та культури

Articles with common and proper names

Text “British towns”

About places of interest booklet presentation. Answering questions

Reading a tourist guide booklet

Completing the sentences. Making a tourist guide booklet

45

What Would You Like to Visit?

 

 

 

 

 

Назви міст та пам’яток історії та культури

Articles with common and proper names

Text “British towns”

About places of interest booklet presentation. Answering questions

Reading a tourist guide booklet

Completing the sentences. Making a tourist guide booklet

46

What to See in the UK

 

Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та необхідності жити разом у мирі

 

 

 

Назви міст та пам’яток історії та культури. If I go to…, I will choose… being in…, I’d like to see… / I’d prefer to go… among of all of … sights I’d want to…

Present and Past Simple Passive. Articles with proper names

Ex. 1, p. 218

Answering questions. Ex. 4, p. 222

Ex. 2 a, p. 218. Ex. 3, p. 220

Ex. 2 b, p. 220

47

Places to See — Places to Know

 

Планує краєзнавчу подорож

 

 

 

 

Articles with common and proper names

Ex. 7 b, p. 224

Ex. 6, p. 223. Answering questions. Ex. 8, p. 224. Ex. 9, p. 225

Ex. 6, p. 223. Text “What to See in the UK”

Completing the sentences. Ex. 7 a, p. 224. Completing the table

48

Let’s Come Back to Ukraine

 

 

 

 

 

Назви міст та пам’яток історії та культури. Odesa, Truskavets’, Chernyhiv, Kolomyia, Mukacheve, Zaporizhzhia, Uman

 

 

Ex. 1, p. 226. City or place description. Ex. 3 (questions 1–7), p. 232. Ex. 4, p. 233. Answering questions. Dialogues

Ex. 2, p. 226. Text “Odesa”

Completing the sentences

64Search

49

Search for More Information

 

 

 

 

 

 

 

Past Tenses. Future Tenses. Articles with common and proper names

“Around Ukraine” quiz

Ex. 3 (questions 8–10), p. 232  “In a travel agency” dialogue. Answering questions. Discussion

Ex. 2, p. 230  Reading the tourist guide booklet “Tunnel of Love”

 

50

Контроль  аудіювання

 

51

Контроль говоріння

 

52

Контроль читання

 

53

Контроль письма

 

54

Повторення вивченого за рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

55

Повторення вивченого за рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Do You Know Easter Traditions 8 клас