календарне планування 9 клас
Календарно-тематичне
планування навчального матеріалу
з англійської мови для 9 класу за підручником О.Карпюк
(2017).
І семестр (3 години)
№ за/п |
Тематика |
Дата |
Інтегровані змістові лінії |
Мовний компонент |
Мовленнєвий
компонент |
|||||||||||||||||||
Екологічна
безпека та сталий розвиток |
Громадян- ська
відповідаль-ність |
Здоров'я і безпека |
Підприєм-ливість та фінансова грамотність |
Лексичний матеріал |
Граматичний
матеріал |
Аудію вання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|||||||||||||||
І семестр |
||||||||||||||||||||||||
UNIT
1. WHO ARE YOU? |
||||||||||||||||||||||||
1 |
Lesson 1. Vital Statistics People around you |
03.09 |
|
Планує траєкторію власного життя |
|
|
Although, injustice, digital, the sense of humor |
|
Dialo gue |
Ex. 5, p.
8 |
Ex. 2, p. 6. Ex. 3, p.
7. Ex. 6, p. 8. |
Compare your interests and your partner’s ones |
||||||||||||
2 |
Розвиток навичок говоріння |
05.09 |
|
|
Демонструє розуміння впливу звичок
на стан здоров’я. |
|
|
|
|
Ex. 4, p. 8. |
|
Writing about yourself. |
||||||||||||
3 |
What Sort of Person are You? |
07.09 |
|
Демонструє розуміння впливу звичок на стан здоров’я |
|
|
Ex. 8, p. 10. Ex. 9, p. 10. Ex. 10,
p. 11. |
|
|
|
Ex. 11, p. 11, 12. |
Making up sentences getting to know each other survey |
||||||||||||
4 |
Brush Your Grammar up |
10.09 |
|
|
Ілюструє необхідність здорового способу життя на прикладі своєї родини |
|
|
Verb forms Gerund Ex. 2, p. 13. Ex.
3, p. 14. Ex. 4, p.14. |
|
Ex. 5, p. 14 |
|
Making up sentences |
||||||||||||
5 |
More About You |
12.09 |
|
Наводить приклади взаємодопомо-ги членам родини |
|
|
Divorce, female, male, single |
|
Ex. 1, p. 15. Ex. 3, p. 16. Ex. 4, p. 17. |
Ex. 2, p. 16. Ex. 5, p. 18. Ex. 7, p. 19. |
Ex. 1, p.15. |
Making up sentences |
||||||||||||
6 |
Розвиток навичок говоріння |
14.09 |
|
Обговорює особливості взаємодії особистості та групи |
|
|
|
|
|
Making up dialogues. |
|
Making up dialogues. |
||||||||||||
7 |
Let’s Chat About |
17.09 |
|
Порівнює безпосереднє спілкування
з віртуальним |
|
|
Chatterbox, to admire, to complain, to prove, to rely, gossipy |
Verb forms Gerund |
|
Ex. 2, p. 20. Ex. 5b, p. 22. Ex. 6, p. 23. |
Ex. 1, p. 19. Ex. 5a, p. 22. |
Ex. 3, p. 20 |
||||||||||||
8 |
Let Me Introduce Myself |
19.09 |
|
Формулює особисті ціннісні
пріоритети |
|
|
|
Verb forms Gerund |
|
Ex. 1, p. 25 |
Ex. 1, p. 24 |
Chart with positive negative traits of the text character |
||||||||||||
9 |
Узагальнення знань учнів з теми “Vital Statistics” |
21.09 |
|
|
|
Демонструє розуміння цінності праці та працьовитості для досягнення
добробуту |
|
|
|
|
|
Making up sentences |
||||||||||||
10 |
Lesson 2. Teen Generation We Are so Different |
24.09 |
|
Описує власний стиль життя та визначає пріоритети |
|
|
Hang out, outfit, software, trend, victim, to grab, to irritate,
casual, fascinated, picky |
|
|
Ex. 1, p. 27. . |
Ex. 2, p. 28. |
Ex. 4a, p.30 |
||||||||||||
11 |
We Are so Different |
26.09 |
|
Демонструє розуміння потреби працювати разом |
|
|
|
|
|
Ex. 3, p. 29. Ex. 4a, p.30 |
Ex. 5b, p.31. |
Ex. 4b, p.30 |
||||||||||||
12 |
We Are so Different |
29.09 |
|
Дискутує довкола питань про свою роль і місце у сучасному
мультилінгвальному та полікультурному середовищі |
|
|
|
|
|
Ex. 4b, p.30. Ex. 5b, p.31. |
|
Making up dialogues |
||||||||||||
13 |
Improve Your Grammar Skills |
1.10 |
|
|
|
|
|
Gerund in Passive/Active. To be or –ing. |
|
Ex. 5, p. 34. |
Ex. 1, p. 32. Ex. 2, p. 33. Reading the text “My friend’s problem” |
Ex. 1, p. 32. Ex. 3, p. 34. |
||||||||||||
14 |
Герундій –неособова форма дієслова |
3.10 |
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 8, p. 35. Ex.7 p.35 |
Ex.5 p.34 Ex.6 p.34 |
Ex. 4, p. 34. |
||||||||||||
15 |
Health Habits |
5.10 |
|
|
Описує власний стиль життя та визначає
пріоритети |
|
Well groaned, hostel, colored hair, smart clothes, item,
message,leather,sportwear, spiky, to provide, to revolve |
|
Ex. 2 b, p. 36. Ex. 5, p. 38. |
Ex. 3, p .38 |
Ex. 3, p. 38. Reading the text “Teens” |
Ex. 2 a, p. 36. Ex. 2, p. 37. |
||||||||||||
16 |
Tell Me What You Wear …. Удосконалення
навичок говоріння |
8.10 |
|
Формулює особисті ціннісні
пріоритети |
|
|
|
Gerund in Passive/Active. To be or –ing. |
Ex. 2 a, p. 39. |
Ex. 1, p. 39. Ex. 2 b, p. 40. Ex. 2 d, p. 41. Ex. 3, p. 41. Ex. 5, p. 41. |
|
Ex. 2, p. 40 |
||||||||||||
17 |
Заняття у вільний час Youth Clubs |
10.10 |
|
Описує власний стиль життя та визначає
пріоритети |
|
|
|
Gerund in Passive/Active. To be or –ing. |
|
|
Ex. 2 a, p. 42 |
Ex. 1, p. 42. Essay “How to start a youth club” |
||||||||||||
18 |
Check Your Knowledge |
12.10 |
|
|
Надає рекомендації щодо дотримання здорового способу
життя |
|
Computer geek, fascinated, enjoys, hip hoppers |
Gerund in Passive/Active. To be or –ing. |
|
Ex. 2 b, p. 44. |
Ex. 2 a, p. 43. Ex. 3, p. 45. Ex. 6, p. 47 |
Ex. 1, p. 43. Ex. 4, p. 46. Ex. 5, p. 46. |
||||||||||||
19 |
Check Your Knowledge |
15.10 |
|
Висловлює власне ставлення до розмаїття молодіжних субкультур і течій |
|
|
Criteria, to avoid, shallow, a dignity, a billability, to judge,
desperate, spiritual. |
|
Text “E-mails” |
Ex. 8, p. 49. Ex. 10, p. 52. Ex. 12, p. 53. |
“Do you know” box, p. 50. Ex. 9a, p.50. Ex. 11, p.52. |
Ex. 9 b, p. 51. Completing the table. |
||||||||||||
20 |
Time for Reading |
17.10 |
|
Оцінює інфраструктуру дозвілля власної
громади |
|
|
A belief, a conclusion, an image, a movement, wealth, to consume, to
enable, violent, unemployment, an opportunity |
Gerund in Passive/Active. To be or –ing. |
|
Ex. 2 b, p. 57. Ex. 3, p. 57. |
Ex. 1 b, p. 54. Reading the tips. |
Ex. 1 a, p. 54. Ex. 2 a, p. 57. Completing the chart |
||||||||||||
21 |
Удосконалення навичок говоріння |
19.10 |
|
|
Критично оцінює вплив
деструктивних молодіжних рухів на життя однолітків |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
22 |
Узагальнення знань учнів з теми “Teen Generation” |
22.10 |
|
|||||||||||||||||||||
UNIT
2. WHAT’S YOUR CHOICE? |
||||||||||||||||||||||||
23 |
Lesson 1. Magic Box. TV Stereotypes |
24.10 |
|
Демонструє розуміння основ медіаграмотності |
|
|
Website, chat room, native speaker, education, excitement, a network,
to connect, to download, to surf, password, blogger |
|
Ex. 2, p. 62 |
Ex. 2, p. 63. Ex. 5, p. 66. Ex.4 b p.65 |
Ex. 1 b, p. 62; ex. 3a, p. 64. |
Ex. 3, p. 64. Completing the table. |
||||||||||||
24 |
The New Reality Show |
26.10 |
|
Демонструє розуміння основ медіаграмотності |
|
|
|
|
|
Ex. 6, p. 66. Ex.8, p.69 Ex. 9, p. 69. |
Ex. 5, p. 66. Ex. 6, p. 66. |
Ex7 p.68 |
||||||||||||
25 |
The Fastest Way to Spread News and Information |
5.11 |
|
Визначає достовірність інформації |
Пояснює правила безпечної поведінки онлайн |
|
A brand, to advertise, to switch channels, to turn off the sound, to
take a pictures, an addict, an expect, contrary |
|
Ex. 1, p. 69. Ex. 2 a, p.70 |
Dialogue Ex. 2 b, p. 71. Ex. 3, p. 71. Ex. 4, p. 72. Ex. 5, p. 72. |
Ex. 4 a, p. 72. |
|
||||||||||||
26 |
How close are relative clauses? Розвиток навичок
з граматики |
7.11 |
|
Визначає достовірність інформації |
|
|
|
Compound sentences. Relative Defining and Non-Defining Clauses. Relative pronouns |
|
Ex. 4, p. 76. Completing the dialogue. |
Reading the letter. |
Ex. 1, p. 73. Ex. 2 a, b, p. 74. Ex. 3, p. 75. |
||||||||||||
27 |
Your Online Partner |
9.11 |
|
Визначає достовірність інформації |
|
|
Commercial, politics, preference, to advertise, to plug, to rear |
Relative Defining and Non-Defining Clauses. |
Ex. 2 a, p. 78. |
Ex. 2 b, p. 78. Ex. 2 c, p. 79. Ex. 7, p. 82. |
Ex. 3, p.79. Ex. 4, p. 80. Ex. 5, p. 81. |
Completing the table. |
||||||||||||
28 |
Mass Media in Our Life |
12.11 |
|
Демонструє розуміння основ медіаграмотності |
|
|
|
Relative pronouns: who / what / which / when/where / that |
Ex. 1, p. 82. |
“Victoria’s essay”, “Descriptions of British TV show” |
Ex. 1, p. 82. |
Ex. 1, p. 82. Making a plan. |
||||||||||||
29 |
Розвиток навичок говоріння |
14.11 |
|
Визначає достовірність інформації |
|
|
|
|
|
|
Ex. 5, p. 81. |
Ex. 1, p. 82. |
||||||||||||
30 |
Узагальнення знань учнів з теми «TV Stereotypes». |
16.11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
31 |
Lesson 2 Career Chances Talk About Working Skills |
19.11 |
|
Повідомляє про перспективи свого професійного вибору |
|
|
Employed, to affect, employment, a career, certain, in smb’s
footstep, available, an aptitude,
unemployed, to require |
|
“Digital Age” |
Ex. 5 b, p. 87. Ex. 6, p. 87. |
Ex. 1, p. 83. Ex. 4, p. 86. |
Ex. 2, p. 85. Ex. 5 a, p. 87. |
||||||||||||
32 |
Unusual Jobs or Unusual
People |
21.11 |
|
|
|
Проявляє обізнаність і своє
ставлення до фінансових можливостей сучасних професій |
A career, a job, a profession, an occupation. |
Relative Defining and Non-Defining Clauses. |
Ex. 2, p. 88. Ex. 3, p. 88. Ex. 4, p. 88. |
Ex. 1, p. 87. |
Ex. 6, p. 89. |
Ex. 5 a, p. 89. |
||||||||||||
33 |
Розвиток навичок аудіювання |
23.11 |
|
|
|
|
|
|
Ex. 3, p. 88. Ex. 4, p. 88. |
|
|
|
||||||||||||
34 |
What a Relative Noun! Удосконалення граматичних навичок |
26.11 |
|
Проектує власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей і
потреб суспільства |
|
|
|
|
|
Ex. 3, p. 91. Ex. 5, p. 92. Ex. 7, p. 92. |
|
Writing a poem. Ex. 1 b, p. 90. Ex. 2, p 91. |
||||||||||||
35 |
Time to Speak About Jobs |
28.11 |
|
Повідомляє про перспективи свого професійного вибору |
|
|
To take up, babysitting, to be excited about, a compaign, a volunter, to
work hard. |
|
|
Ex. 3, p. 94. Ex. 4, p. 94. Ex. 7, p. 96. Ex. 8, p. 96. |
Ex. 1 a, p. 93. Ex. 5, p. 95. |
Ex. 1 b, p. 94. |
||||||||||||
36 |
It Makes Me Feel Better |
30.11 |
|
|
|
|
|
Relative pronouns: who / what / which / when/where / that |
|
Ex. 1 a, p. 97. Ex. 1 b, p. 97. |
‘Summer jobs’ |
Matching the words |
||||||||||||
37 |
One More Time about TV |
3.12 |
|
Демонструє розуміння основ медіаграмотності |
|
|
|
Relative Defining and Non-Defining Clauses. |
« Whatching TV ». Ex. 5, p. 99 |
Ex. 2, p. 98. Ex. 4, p. 99. Ex. 5 b, p. 100 |
Ex. 1, p. 98. Ex. 9, p. 103. |
Writing short stories. Ex. 2, p. 98. Ex. 8, p. 102. |
||||||||||||
38 |
TV, TV … |
5.12 |
|
Проектує власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей і
потреб суспільства |
|
|
|
Relative pronouns: who / what / which / when/where / that |
|
Ex. 7 b, p. 102 Ex. 7 c, p. 102 |
Ex. 7 a, p. 101 |
Writing a poem. Completing the
sentences. |
||||||||||||
39 |
The World of Jobs and
Professions |
7.12 |
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 13a, p. 105 Ex. 15, p. 107 |
Ex. 10, p. 103. Ex. 12a, p. 104. |
Ex. 11, p. 104. Ex. 12b, p. 105. Ex. 13 b, p. 107. |
||||||||||||
40 |
Розвиток навичок говоріння |
10.12 |
|
Проектує власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей і
потреб суспільства |
|
|
|
|
|
Ex. 13a, p. 105 |
|
|
||||||||||||
41 |
It’s Time for Reading |
12.12 |
|
|
|
Проявляє обізнаність і своє
ставлення до фінансових можливостей сучасних професій |
An announce, confidence, a majority, a representative, a technician, a
vision, worldwide, to go on air |
Relative pronouns: who / what / which / when / where / that |
Ex. 1, p. 108. |
Ex. 1, p. 108. Ex. 3, p. 112. Ex. 4, p. 112. Ex. 5, p. 113 |
Ex. 1, p. 108. |
Completing the sentences. |
||||||||||||
42 |
Удосконалення
граматичних навичок |
14.12 |
|
|
|
|
||||||||||||||||||
43 |
Контроль аудіювання |
17.12 |
|
|||||||||||||||||||||
44 |
Контроль читання |
19.12 |
|
|||||||||||||||||||||
45 |
Контроль письма |
21.12 |
|
|||||||||||||||||||||
46 |
Контроль говоріння |
24.12 |
|
|||||||||||||||||||||
47 |
Повторення та систематизація вивченого |
26.12 |
|
|||||||||||||||||||||
48 |
Підсумковий урок за І семестр |
28.12 |
|
|||||||||||||||||||||
ІІ семестр
№ за/п |
Тематика |
Дата |
Інтегровані змістові лінії |
Мовний компонент |
Мовленнєвий
компонент |
|||||||||||||
Екологічна
безпека та сталий розвиток |
Громадян- ська
відповідаль-ність |
Здоров'я і безпека |
Підприєм-ливість та фінансова грамотність |
Лексичний матеріал |
Граматичний
матеріал |
Аудію вання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|||||||||
Unit 3. WHAT’S YOUR KNOWLEDGE? |
||||||||||||||||||
1 |
Lesson 1. Inventors from the World’s |
|
|
|
|
|
An artist, an architect, an engineer, an inventor, a reason, to exist,
to launch |
|
Ex. 2 c, p. 119. Ex. 3, p. 119. Ex. 4 a, p. 120. Ex. 7, p. 120 |
Ex. 1, p. 118. Ex. 2 b, p. 119. Ex. 9, p. 123 |
Ex. 7, p. 120 |
Ex. 4 c, p. 120. Ex. 5, p. 120 |
||||||
2 |
Great Scientists |
|
|
|
|
|
Geology, chemistry,
botany, biology, physics |
|
|
Ex. 2, p. 124. |
|
Ex. 1, p. 124 |
||||||
3 |
Great Scientists |
|
|
|
|
|
An invention, a
theory, to discover, to invent |
|
|
Ex. 3 a, p. 125. Ex. 6, p. 127 |
Ex. 3 b, p. 125 |
Ex. 4, p. 126. Completing the table. Completing the sentences. Ex. 5,
p. 126 |
||||||
4 |
Well Done! |
|
|
Обговорює позитивні та негативні наслідки від певних винаходів |
|
|
An explorer, exploration, an observer, observation, to explore, to
observe, to succeed |
Present Passive. Past Passive. Ex. 4, p. 131 |
|
Ex. 1 b, p. 129. |
Ex. 1 a, p. 128 |
Ex. 2, p. 130. Ex. 3 b, p. 131 |
||||||
5 |
Розвиток граматичних навичок |
|
|
|
|
|
|
Present Passive. Past Passive. Ex. 4, p. 131 |
|
Ex. 3 b, p. 131. Ex. 3 c, p. 131 |
Ex. 3 a, p. 130 Ex. 5, p. 132 |
|
||||||
6 |
If I Read, the Book Is
Read |
|
|
|
|
|
An achievement, cell, humanity, affordable, awesome, harmful, remote |
Passive Voice |
|
Ex. 6, p. 134. Ex. 8, p. 136. Discussion |
Ex. 7 a, p. 134. Ex. 7 b, 135 |
Completing the sentences |
||||||
7 |
Who Can Tell about Inventions? |
|
|
Обговорює позитивні та негативні наслідки від певних винаходів |
|
|
Purpose, riddle, to depend on, recent
|
Passive Voice |
Ex. 3, p. 138 |
Ex. 1 a, p. 136. Ex. 1 b, p. 137. Dialogues |
Ex. 2, p. 137. Ex. 4 a, p. 138 |
Ex. 4 b, p. 138 |
||||||
8 |
Inventions and Inventors |
|
|
Обговорює позитивні та негативні наслідки від певних винаходів |
|
|
|
|
Ex. 6 a, p. 142 |
Ex. 5 b, p. 141 Ex. 6 b, p. 142. |
Ex. 5 a, p. 139. |
|
||||||
9 |
Let’s Speak about Future |
Презентує та обґрунтовує проекти щодо збереження довкілля та
забезпечення його сталого розвитку |
|
|
|
|
Disease, to apply, curious, overseas, mainly |
Present Passive Past Passive |
|
Ex. 8, p. 143. Ex. 9 a, p. 144. Ex. 9 b, p. 144 |
Ex. 10 a, p. 144 |
Ex. 10 a, p. 144 |
||||||
10 |
Inventions and Discoveries
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 2 b, p. 145. |
Ex. 1, p. 145 |
|
||||||
11 |
What Are You Fond of
Writing? |
|
Обговорює свою роль у сучасному технологічному середовищі |
|
|
|
|
|
|
Expressing opinion |
|
Completing the table. Writing a paragraph. Ex. 2 a, p. 145 |
||||||
12 |
Узагальнення знань учнів з
теми |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 2, p. 168. Ex. 4 a, p. 169 |
|
||||||
13 |
What Is Nature for You? |
Розглядає природу як цілісну систему |
|
|
|
|
Climate change, rubbish, growing population, endangered animal and
plant species, pollution, danger, environment, to pollute, to protect, to
recycle, to reduce, to reuse, environmental, to save |
Present Passive. Past Passive |
|
Discussion. Ex. 1, p. 146 Ex. 3, p. 147. |
Ex.2, p. 146. Ex. 4, p. 147 |
|
||||||
14 |
Our Nature in Dangerous |
Розглядає природу як цілісну систему |
|
|
|
|
|
Present Passive. Past Passive |
|
Ex. 5, p. 149. |
|
|
||||||
15 |
We Have No another Earth |
|
|
Робить повідомлення про складні погодні умови |
|
|
Global warming, pollution, the ozone layer, deforestation, recycling,
electric car, alternative energy |
Present Passive. Past Passive |
|
Ex. 6, p. 150 Ex. 8, p. 151. |
Ex. 7 b, p. 151 Ex. 9 a, p. 151 |
Completing the table |
||||||
16 |
Our Environmental
Problems |
|
|
Робить повідомлення про складні погодні умови |
|
|
|
|
|
Ex. 9a, b, p. 152.Discussion. Environmental quiz |
|
|
||||||
17 |
What Can You Do To Save
the Earth? |
|
|
|
|
|
A container, oxygen, a surface, survival, coastal, waste |
|
Ex. 2 a, b, p. 153. Ex. 3 a, p. 153. Ex. 6 a, b |
Ex. 1, p. 152 Ex. 3 b, p. 154 |
Ex. 4, p. 154. Ex. 5, p. 155 |
Completing the table |
||||||
18 |
Розвиток навичок аудіювання |
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 6, 7 p. 156 |
|
|
|
||||||
19 |
What We Have To Do |
|
|
Оцінює вплив навколишнього середовища на здоров’я людей свого регіону |
|
|
|
Modal Verbs of: obligation,
necessity, ability, advice, suggestion, prohibition |
|
Ex. 3, p. 157. Ex. 4, p. 158. Discussion |
Ex. 1, p. 157. Texts “Pollution” and “Alternative Energy” |
Ex. 2, p. 157 |
||||||
20 |
Let’s Discuss |
|
|
Оцінює вплив навколишнього середовища на здоров’я людей свого регіону |
|
|
Habitat, to preserve, to spill, to survive, extinct, to get rid of, to
run out of, endangered, oxygen |
Modal Verbs |
Ex. 1, p. 159. Ex. 5 b, p. 163 |
Ex. 1, p. 159. Ex. 5 b, p. 163 |
Ex. 2 a, p. 159. “Do you know” box, p. 160. |
Ex. 2 b, p. 160. Ex. 8,
p. 165. Completing the table |
||||||
21 |
Розвиток навичок говоріння |
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 4, p. 162. |
Ex. 4, p. 162 |
Ex. 6, p. 164 |
|
||||||
22 |
Environmental Protection
in Ukraine |
|
|
|
Обговорює ефективне та раціональне використання природних ресурсів |
|
|
|
|
discussion Ex. 1, p. 167. |
“Do you know?” box, p. 166–167. Article “Environmental Protection in
Ukraine” |
Writing a plan. Completing the sentences |
||||||
23 |
Revise Your Knowledge |
|
|
|
|
|
An award, a consul, a degree, nice, a title, to award, electric
welding, boltless, honourable, soviet, to his credit |
Present Passive. Past Passive. Modal Verbs |
Ex. 4 b, p. 170 |
Ex. 1, p. 168. Ex. 4 c, p. 171. Ex. 5, p. 171 |
Ex. 2, p. 168. Ex. 4 a, p. 169 |
Ex. 3, p. 169 |
||||||
24 |
Revise Your Knowledge |
|
|
|
|
|
Renewable energy, going vegetarian, wind power generator, nuclear
power plant, noise pollution, anti-fur protest, joining a campaign |
Present Passive. Past Passive. Modal Verbs |
|
Ex.7, p. 172. Discussion. Ex. 10, p. 173. Ex. 12, p. 174 |
Texts “Why Teach Environmental Education” |
Ex. 8, p. 173. Completing the sentences. Ex. 9, p. 173. Ex. 11, p. 173 |
||||||
25 |
Advanced Readers |
|
|
|
|
|
A genius, a quotient, publicity, relativity, gentle |
Modal Verbs. Present Passive. Past Passive |
Ex. 1, p. 175 |
Ex. 2, p. 177. Ex. 3, p. 177. Retelling the text. Ex. 6, p. 177 |
Ex. 1, p. 175 |
Ex. 5, p. 177 |
||||||
26 |
Узагальнення знань учнів з
теми “Nature
and the Environmental” |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Unit 4. WHY
NOT TAKE A CLOSER LOOK? |
||||||||||||||||||
27 |
At The Map of Great
Britain |
|
|
|
|
|
Independent, linked, located, governed, diverse, varied, society, the United
Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
Prepositions |
|
Ex 1, p. 182. Ex. 2 a, p. 182. Ex. 2 d, p. 183. |
Ex. 2 b, p. 182. Ex. 3, p. 184 |
Completing the table. Making up a mind-map. Ex. 2 c, p. 182. Ex. 4, p.
185 |
||||||
28 |
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
|
Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та необхідності жити
разом у мирі |
|
|
|
|
|
|
Ex. 4, p. 185. Ex. 5 a, p. 185 |
|
|
||||||
29 |
Around England |
|
Планує краєзнавчу подорож |
|
|
|
Sword, shield, traffic, conveniently, sandwich, butler, gambling,
accents |
Prepositions. Articles with proper names |
|
Ex. 6, p. 186. Exchanging information. Ex. 8, p. 187 |
|
Ex. 8, p. 187 (questions) |
||||||
30 |
Розвиток навичок читання |
Обговорює переваги екологічних видів транспорту |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 7, p. 186. Texts “Why do the English drive on the left?” “The Tube
– The London Underground” “How the sandwich got its name” “Language” “How can
I find pen friends in Britain?” |
|
||||||
31 |
Розвиток граматичних навичок |
|
|
|
|
|
|
|
|
Explanation. Ex. 1, p. 192. Defining the verb tenses |
|
|
||||||
32 |
Variety оf
Traditions |
|
|
|
|
|
Total population, national symbol, national day, the UK, the United
Kingdom, Great Britain, Britain |
|
Ex. 2, p. 188. Ex. 3 a, b, p. 189. Ex. 3 c, p. 189. Ex. 3 d, p. 190.
Ex. 4 a, p. 190 |
Ex. 1, p. 188. |
Ex. 1, p. 188. |
Completing the table. Ex. 5 b, p. 191 |
||||||
33 |
Holidays and Traditions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
34 |
Yesterday, Before
Yesterday and Tomorrow |
|
|
|
|
|
Yesterday and Tomorrow England, Scotland, Wales, Northern Ireland |
Past Tenses revision. Future Tenses revision. Articles with proper
names |
|
|
Text “Sir Isaac Newton”. Ex. 5, p. 194 |
Ex. 2, p. 192. Ex. 3 (sentences 1–8), p. 193. Ex. 4, p. 193. Ex. 6, p.
194 |
||||||
35 |
The United Kingdom As You
See It |
|
|
|
|
|
Dinosaur Park, the bronze age, Snowdon, the Welsh dragon, the
underground tour, Cardiff, coal mine, bone cave, Big Pit, patron saint |
Articles with proper names |
Ex. 5 a, p. 198 |
Ex. 1, p. 194. Ex. 7, p. 200 |
Ex. 3 a, p. 196 Ex. 3 b, p. 197. Factfile, p. 197 |
Ex. 2, p. 195 Making up a mind-map. Ex. 5 b, p. 198 |
||||||
36 |
Who Is The Best Blogger? |
|
|
|
|
|
Accommodation, campgrounds, budget hotels, laundry, facilities,
Lidl Aldi, Sainsbury’s, money saving,
to book Campinmygarden, Summertime |
|
|
Ex. 6 b, p. 200. Ex. 4, p. 198. Ex. 8, p. 200. Exchanging information |
Reading the blog’s information |
Making notes |
||||||
37 |
The Unique City |
|
|
Аналізує наслідки порушення правил
дорожнього руху |
|
|
Belfast, Cardiff, London, Edinburgh |
|
“The UK” quiz |
Ex. 1 b, p. 202. Ex. 2, p. 204. Ex. 3 a, p. 204. Ex. 3 b, p. 204 |
Ex. 1 a, p. 201. |
Making a question list |
||||||
38 |
The Cities of Great
Britain |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 2, p. 203. Quiz reading |
|
||||||
39 |
Around Great Britain |
|
|
|
|
|
|
|
“Do you know the British landmarks?” quiz. Ex. 5 b, p. 205 |
Ex. 5 a, p. 205. Ex. 5 c, p. 206 |
Ex. 5 c, p. 206. Text “Interesting facts from British history” |
Ex. 5 c, p. 206 |
||||||
40 |
The UK Cities |
|
|
|
Порівнює вартість подорожі різними видами транспорту |
|
Highlands, Cambridge, Snowdon,
Lake District, Cheviot Hills, Bath, Yorkshire Moors, Brighton, Upland,
navigable, county, borough, iron ore, brassware, blast furnace, steam engine,
allotment, cluster |
|
Ex. 1 a, p. 207. Ex. 2 a, p. 207. Ex 3 a, b, p. 209 |
Ex. 2 b, c, p. 208. Ex. 4, p. 210 |
|
Ex. 1 b, p. 207. Completing the table |
||||||
41 |
What was made, what is done? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Speaking dialogue game. Ex. 4 (sentences 1–8), p. 212. Answering
questions |
Reading website “Travel to Ukraine. Useful information” |
Ex. 1, p. 210. Ex. 2, p. 211. |
||||||
42 |
Tell Me about the UK |
|
|
Пояснює життєво важливу потребу дотримання правил дорожнього руху,
поведінки на воді та в інших місцях |
|
|
Назви міст та пам’яток історії та
культури |
Present and Past Simple Passive. Articles with proper names |
|
Asking directions. Giving directions. Ex. 3, p. 215. Ex. 4 b, p. 215 |
Ex. 1, p. 213 Ex. 2, p. 214. Ex. 4 a, p. 215. Ex. 6 a, p. 216. Ex. 5,
p. 216 |
Making notes |
||||||
43 |
Розвиток граматичних навичок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 3, p. 211–212 |
||||||
44 |
What Would You Like to
Visit? |
|
|
|
|
|
Назви міст та пам’яток історії та
культури |
Articles with common and proper names |
Text “British towns” |
About places of interest booklet presentation. Answering questions |
Reading a
tourist guide booklet |
Completing the sentences. Making a tourist guide booklet |
||||||
45 |
What Would You Like to
Visit? |
|
|
|
|
|
Назви міст та пам’яток історії та
культури |
Articles with common and proper names |
Text “British towns” |
About places of interest booklet presentation. Answering questions |
Reading a
tourist guide booklet |
Completing the sentences. Making a tourist guide booklet |
||||||
46 |
What to See in the UK |
|
Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та необхідності жити
разом у мирі |
|
|
|
Назви міст та пам’яток історії та
культури. If I go to…, I will choose… being in…, I’d like to
see… / I’d prefer to go… among of all of … sights I’d want to… |
Present and Past Simple Passive. Articles with proper names |
Ex. 1, p. 218 |
Answering questions. Ex. 4, p. 222 |
Ex. 2 a, p.
218. Ex. 3, p. 220 |
Ex. 2 b, p. 220 |
||||||
47 |
Places to See — Places to
Know |
|
Планує краєзнавчу подорож |
|
|
|
|
Articles with common and proper names |
Ex. 7 b, p. 224 |
Ex. 6, p. 223. Answering questions. Ex. 8, p. 224. Ex. 9, p. 225 |
Ex. 6, p. 223. Text “What to See in the UK” |
Completing the sentences. Ex. 7 a, p. 224. Completing the table |
||||||
48 |
Let’s Come Back to
Ukraine |
|
|
|
|
|
Назви міст та пам’яток історії та
культури. Odesa, Truskavets’, Chernyhiv, Kolomyia,
Mukacheve, Zaporizhzhia,
Uman’ |
|
|
Ex. 1, p. 226. City or place description. Ex. 3 (questions 1–7), p.
232. Ex. 4, p. 233. Answering questions. Dialogues |
Ex. 2, p. 226.
Text “Odesa” |
Completing the sentences 64Search |
||||||
49 |
Search for More Information |
|
|
|
|
|
|
Past Tenses. Future Tenses. Articles with common and proper names |
“Around Ukraine” quiz |
Ex. 3 (questions 8–10), p. 232
“In a travel agency” dialogue. Answering questions. Discussion |
Ex. 2, p.
230 Reading the tourist guide booklet
“Tunnel of Love” |
|
||||||
50 |
Контроль
аудіювання |
|
||||||||||||||||
51 |
Контроль говоріння |
|
||||||||||||||||
52 |
Контроль читання |
|
||||||||||||||||
53 |
Контроль письма |
|
||||||||||||||||
54 |
Повторення вивченого за рік |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
55 |
Повторення вивченого за рік |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Коментарі
Дописати коментар